sobota, 9 listopada 2013

Muffiny z owocami.

Odwiedziłam dzisiaj po raz kolejny bloga Kuchnia i cała reszta, którego prowadzi Passiflora. Gdy przeglądałam jej pyszne dania i wypieki od razu wpadł mi w oko przepis na te muffiny. Postanowiłam nie odkładać niczego na później i natychmiast wzięłam się za ich wykonanie :) Są przepyszne, puszyste i świetnie smakują z każdymi owocami, bardzo polecam!
__________________________________________________________


Pyszne muffiny z owocami, na które przepis podpatrzyłam u Passiflory. Są błyskawiczne w przygotowaniu! Wszystkie składniki należy jedynie wymieszać widelcem, przełożyć do formy wyłożonej papilotkami i piec! :) Nie zastanawiajcie się tylko zabierajcie za pieczenie, wszystkie składniki na pewno macie pod ręką :)



Składniki:

  • 2 i 1/2 szklanki mąki pszennej*
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki mleka*
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 jajko
  • dowolne owoce (np. jabłka, maliny, borówki, truskawki, wiśnie)


Wykonanie:

*zmodyfikowałam troszeczkę muffinki, dodałam 50g mleka w proszku i ok 1 szklankę mleka, bo ciasto z powyższych proporcji było wg mnie zbyt gęste.

Wszystkie suche składniki należy umieścić w misie i wymieszać. Zrobić dołeczek i dodać wszystkie mokre składniki. Wymieszać widelcem lub krótko zmiksować. Dodać owoce i ponownie wymieszać lub wcisnąć owoce do nałożonego ciasta do foremki.

Ciasto nakładać do papilotek umieszczonych w formie na muffinki do 3/4 wysokości (można trochę mniej, ale ważne żeby nie więcej!). Wcisnąć owoce, jeżeli nie dodaliśmy ich wcześniej do ciasta.

Wstawić do nagrzanego do 180ºC piekarnika i piec przez 30-35 minut do tzw. suchego patyczka.
Upieczone muffinki wyjąć z formy i ustawić na kratce do wystudzenia.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj tutaj swój komentarz. Komentarze są moderowane.