wtorek, 25 lutego 2014

Lemon curd - cytrynowy krem.

Dzisiaj przepis wprost stworzony dla fanów cytryn :). Aksamitny, słodko-kwaśny krem, który ma szerokie zastosowanie w kuchni. Świetny jako dodatek do lodów, wypieków i deserów :). Powiem Wam, że bardzo przypadł mi do gustu, mimo tego, że nigdy nie przepadałam za cytryowymi smakami. Gorąco polecam do wypróbowania :). Ja stworzyłam z nim PRZEPYSZNE kruche ciasteczka na które przepis pojawi się jutro :). Na pewno stworzę wersję z pomarańczami, bo krem jest naprawdę genialny :). Zapraszam..
__________________________________________________________________


Klasyczny lemon curd wykonany jest ze sporym dodatkiem masła, jednak poniższy przepis to fantastyczna 'odchudzona' i równie pyszna wersja tego kremu :). Brytyjski specjał, zazwyczaj podawany razem z bułeczkami Scones. Wyważony smak słodko-kwaśny, to naprawdę pyszne połączenie :)





Składniki:

  • 3 duże cytryny
  • 200 g cukru
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka oleju 

Wykonanie:


Cytryny sparzyć i dokładnie wyszorować. Otrzeć z nich skórkę i umieścić w garnuszku.
Wycisnąć sok z otartych cytryn, przecedzić przez sitko i wlać do garnuszka.

Dodać jajka i żółtka, dokładnie roztrzepać rózgą kuchenną, wsypać cukier i przesianą mąkę ziemniaczaną. Ponownie dokładnie roztrzepać, do połączenia.

Garnuszek umieścić na niewielkim ogniu i zagotować, ciągle mieszając. Gotować przez ok 2 minuty nie przerywając mieszania.

Gotowy lemon curd przełożyć do słoiczka, przechowywać w lodówce do 7 dni.


Smacznego! :)





1 komentarz:

  1. ja moją wersją (z nutą Limoncello :)) będę nadziewać pączki, pyszności

    OdpowiedzUsuń

Dodaj tutaj swój komentarz. Komentarze są moderowane.