poniedziałek, 19 stycznia 2015

Czekoladowe ciasto w 5 minut.

Dziś obiecany już dawno przepis. W końcu wróciłam i w końcu znowu mam czas na dodawanie przepisów, które wypróbowałam podczas mojej nieobecności na blogu. Mam nadzieję, że uda mi się wrócić do formy :)
________________________________________________


Czekoladowe ciasto w 5 minut - ekspresowy deser na apetyt na słodkie :). Kilka prostych składników, miseczka, widelec, mikrofalówka...naprawdę  niewiele potrzeba. Jestem zwolennikiem "normalnych" ciast i muszę powiedzieć, że ten przepis to całkowite zaprzeczenie wszelkich pracochłonnych wypieków. Dla zabieganych rewelacja :)


Składniki:
  • 4 łyżki mąki
  • 3 łyżki kakao
  • 1 jajko
  • 3 łyżki oleju
  • 3-4 łyżki mleka
  • 3 łyżki czekoladowego kremu, np. Nutella
  • 2-3 łyżki cukru
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
opcjonalnie:
  • 1 łyżeczka dżemu truskawkowego
  • 2-3 kostki mlecznej czekolady+ 2 łyżki mleka

Wykonanie:

Do kubeczka lub miseczki wbić jajko, roztrzepać widelcem i dodać olej oraz mleko. Kiedy składniki się połączą dodać Nutellę i dokładnie wymieszać. Do masy wsypać cukier, mąkę, proszek do pieczenia i kakao, wymieszać do połączenia, zbierając ciasto ze ścianek naczynia. Jeśli postanowiliście dodać dżem należy dodać go na końcu.

Gotowe ciasto wstawić do kuchenki mikrofalowej i piec ok 2-3 minut w 800 W. Jeśli lubicie wilgotniejsze ciasto trzeba piec je krócej. Co ważne: ciasto krócej będzie piekło się w miseczce niż w kubeczku, dlatego trzeba o tym pamiętać :)

Opcjonalnie można przygotować polewę rozpuszczając w mikrofalówce czekoladę z mlekiem. 

Smacznego!






2 komentarze:

  1. Co tam rewelacyjnie;p To jest cudowne <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest po prostu wspaniałe! baaardzo bym chciała mieć taki talent w wypiekach, niestety potrafię zrobić tylko murzynka i karpatkę, resztę muszę niestety kupić :)

    OdpowiedzUsuń

Dodaj tutaj swój komentarz. Komentarze są moderowane.